woensdag 21 augustus 2013

Dag 33 en 34 Gy - Besancon

Dag 33 : Gy - Besancon
Dag 34 : Rustdag

De laatste etappe van een reeks van 10 was er een eentje om u tegen te zeggen : 34,5 km en de nodige hoogtemeters. 

De periode sedert het afscheid van mijn ouders in Chalon en Champagne was redelijk stevig geweest en dit om tal van redenen : om te beginnen lag de gemiddelde afstand van iedere etappe op ongeveer 30 km met uitschieters van 34 en 35 km, ten tweede passeerde ik door het minst bevolkte gebied van Frankrijk  met een voie Romaine die gedurende 2,5 dagen mijn uitzicht bepaalde en niet bepaald kan gecatalogeerd worden als most scenic road (alhoewel) en ten derde ik was genoodzaakt om meer dan ooit te vertrouwen op wat moest komen en minder planmatig te werk te gaan.
Toegegeven, ik vertrok met een klein hart vanuit Chalon en Champagne. Maar in die leegte die tien dagen geleden voor me lag, zat ik nooit meer aan de tafel van de gastvrijheid, werd een kinderwens vooralsnog gerealiseerd, maakte ik kennis met de schoonheid van een onbekend Frankrijk en was het vertrouwen in mezelf maar vooral in de goedheid van de kleine menigte rondom mij nooit zo groot.
Het waren intense dagen geweest en ik voelde dat mijn hele lichaam toe was aan een rustdag. 
Els en Louis, respectievelijk levenspartner en zoontje van vriend Jan, stonden mij op te wachten in Besancon. 
Het gloednieuwe huis van Els en Jan, die sedert 2002 zich als dierenarts gevestigd had in Frankrijk,  was mijn homebase voor de rustdag. Het gaf me de mogelijkheid om echt te rusten en mijn voeten te soigneren door hen bv. onder te dompelen in een lekker fris ijsbadje. 
De guitigheid van zoontje Louis en de goede zorgen van Els en Jan tankten het vat terug vol. Nog drie dagen stappen en we zouden het Franse grondgebied verlaten. Ik was er klaar voor. Bovendien zouden vriend Dirk V en vriend Jan twee dagen meestappen.

Elske,  Louiske, Jean. Bedankt voor alles. Het heeft goed gedaan.









2 opmerkingen:

  1. Hallo Geert,
    Een voetbadje kan wonderen doen !!!!
    Bedenk volgende spreuk
    " Optimum medicamentum quies est ".
    Groeten, A&W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pijnlijke voeten, een dierenarts, zou een podoloog niet interessanter zijn?

    BeantwoordenVerwijderen