vrijdag 26 juli 2013

Dag 11 : rustdag te Arras

Dag 11 

Op 14 juli 1789 schreef Louis XIV in zijn dagboek : Rien

Niet dat er niks te gebeuren viel maar qua toevallige ontmoetingen waaraan een verhaal kon ontleend worden was het eerder beperkt. De dag kondigde zich nochthans anders aan doordat ik op een van de mooie pleinen niemand minder dan le roi du chicon tegen het lijf liep. Samen dronken we een koffietje op een terrasje voor het stadhuis van Arras en kwamen we terug op onze toevallige ontmoeting van de dag voorheen. 
Veel tijd had hij niet maar op een of andere manier had ik het gevoel dat ik hem en zijn vrouw nog wel eens zou terugzien.
Iets na negen kreeg ik tevens een sms van een door Arras trekkende collega en zijn eega met het aanbod iets te drinken, wat gezien de vertraging in hun reisschema veranderde in aanbod om te lunchen.
Intussen zag ik de mogelijkheid om ook wat cultuur op te doen in het verrassende mooie Arras. Voor hen die op zoek zijn naar een niet voor de hand liggende dagtrip die wel heel dichtbij gelegen is :  go to Arras en maak kennis met een Frans Vlaamse stad die sterke bindingen heeft met ons verleden, ontdek er het Oorlogsverleden (1ste wereldoorlog) met destrasteuze gevolgen, en geniet van de heropgebouwde stad met de vele pleinen.

Echt de moeite ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten